Autor
MARÍA YTATI VALLE
Fecha de publicación
2024
Archivo
Abstract
The works of Mariana Quichán call us to redefine the act of looking, how we look, how we
are seen, what we look at, they invite us to reflect on the look as an apprehended fact, as a
cultural fact. The text that we share corresponds to an interview with the artist where we can
locate how she comes to art, what is at stake in this particular work that is part of an
interdisciplinary project, how she understands the view from the cultural traversal, as well as
aspects related to technique. , among others of importance that enter the exchange. The
context of the neighborhood takes a central place. Images of the work are interspersed with
the text.
are seen, what we look at, they invite us to reflect on the look as an apprehended fact, as a
cultural fact. The text that we share corresponds to an interview with the artist where we can
locate how she comes to art, what is at stake in this particular work that is part of an
interdisciplinary project, how she understands the view from the cultural traversal, as well as
aspects related to technique. , among others of importance that enter the exchange. The
context of the neighborhood takes a central place. Images of the work are interspersed with
the text.
Resumen
Las obras de Mariana Quichán nos convocan a resignificar el acto de la mirada, cómo
miramos, cómo nos ven, qué miramos, nos invitan a reflexionar sobre la mirada como hecho
aprehendido, como hecho cultural. El texto que compartimos corresponde a una entrevista a
la artista donde podemos ubicar cómo llega al arte, qué se juega en esta obra en particularque
es parte de un proyecto interdisciplinar, cómo entiende la mirada desde el atravesamiento
cultural, así como aspectos relativos a la técnica, entre otros de importancia que ingresan en
el intercambio. El contexto del barrio toma un lugar central. Quedan intercaladas con el texto
imágenes de la obra.
miramos, cómo nos ven, qué miramos, nos invitan a reflexionar sobre la mirada como hecho
aprehendido, como hecho cultural. El texto que compartimos corresponde a una entrevista a
la artista donde podemos ubicar cómo llega al arte, qué se juega en esta obra en particularque
es parte de un proyecto interdisciplinar, cómo entiende la mirada desde el atravesamiento
cultural, así como aspectos relativos a la técnica, entre otros de importancia que ingresan en
el intercambio. El contexto del barrio toma un lugar central. Quedan intercaladas con el texto
imágenes de la obra.