MALABARISTAS EN PANTALLAS: ESTÉTICA DE LAS CLASES EN PANDEMIA

MARÍA YTATI VALLE
The present work is part of the studies of school aesthetics (Pineau, 2014). It reflects on the classes provided at the higher artistic education level during the COVID 19, 2020 pandemic, within the framework of hypermediated society, Visual Studies and contemporary aesthetics. How are the tensions between different statutes of visuality experienced?, what can art teach us in our teaching practice?
El presente trabajo se inscribe en los estudios de estética escolar (Pineau, 2014). Reflexiona sobre las clases brindadas en el nivel de educación artística superior durante la pandemia COVID19, 2020, en el marco de la sociedad hipermediatizada, los Estudios Visuales y la estética contemporánea. ¿Cómo se vivencian las tensiones entre distintos estatutos de visualidad?, ¿qué nos puede enseñar el arte en nuestra práctica docente?