DESUBJETIVACIONES: LOS HIJOS DE CRONOS

ALEJANDRA VITA
The present work produces a conceptual search to try to establish clarifications about the concept of desubjectivations. It constitutes a section of the author's survey in her inclusion in the research project "Destinations of de (s) ubjectivation in childhood / s and adolescence / s, intersections and community", directed by Dr. P. Weigandt and co-directed by B.Sc. and Prof. M. La Vecchia for the University of Comahue, CURZA, Viedma, Argentina. The main conceptual vectors worked on, were: anguish, maternal and paternal functions and the discursive incidences of the time on the different modes of psychic structuring and bonding of humans, codetermining different modes of desubjectivating damages in childhoods and adolescences.
El presente trabajo produce un rastreo conceptual para tratar de establecer precisiones acerca del concepto de desubjetivaciones. El mismo constituye un tramo del recorrido de la autora en su inclusión en el proyecto de investigación “Destinos de de(s)ubjetivación en infancia/s y adolescencia/s, intersecciones y comunidad”, dirigido por la Dra. P. Weigandt y codirigido por la Lic. y Prof. M. La Vecchia para la Universidad del Comahue, sede CURZA, Viedma, Argentina. Se trabajan los vectores conceptuales referidos a la angustia, las funciones materna y paterna y las incidencias discursivas de la época sobre los distintos modos de estructuración psíquica y enlace de los humanos codeterminando distintos modos de estragos desubjetivantes en las infancias.